07 november 2011

Hemma med sjukt öga!

Japp, tillbringar dagen hemma och vårdar mitt högra öga som är svullet och ilsket rött. Det varar inte så är antagligen ingen ögoninflammation heller.
Igår morse när jag vaknade kändes det lite svullet under ögat och sedan blev det knallrött och igår kväll var jag inte vacker kan jag säga. Jag ville ändå jobba så jag ställde kl som vanligt men när jag såg mej i spegeln på morronen gjorde jag valet att stanna hemma 1 dag.
Jag tycker att svullnaden nu har gått ner lite granna och jag är inte så röd i ögat längre heller, hoppas på att det går åt rätt håll men jag avvaktar en stund till innan jag ringer jobbet om morrondagens bravader.
Jag har lite ont när jag blinkar men det det känns inte grusigt som det brukar göra vid ögoninflammation..
Ja, jag avvaktar som sagt och avgör om ett tag.

Annars händer inte mkt här hemma. Katterna går ut o in och äter, vill bli gosade med och sover en stund.
Jag borde lägga in en maskin tvätt och packa upp från vårt helgäventyr i Kisa, tänka lite på vad jag ska laga till kvällsmat och städa ur min ljusgarderob. Ja, jag vet, det är galet att ha en garderob med ljus och ljustillbehör men jag har sålt sånt och då får man ju en hel del själv.

Jisses vad jag längtar till advent känner jag. När mörkret smyger sej på om kvällarna blir man ju sugen på glögg och pepparkakor, just det ja, jag måste nog köpa glöggte, det är ju iaf nyttigare än att dricka massa varm saftglögg hela tiden. Varmt te höjer mysfaktorn betydligt på kvällarna tycker jag som annars är en riktig kaffekärring.

Puss o kram till er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar