27 november 2011

Svårstartad!

Idag har jag svårt att komma igång.
Jag är (peppar peppar) fri från huvudvärken och illamåendet från igår kväll men har sovit superdåligt inatt. La mej kl 02.00 efter att ha ätit nattamacka och de andra osv sedan länge.

Andreas har tagit bilen till Örebro för att fixa lite julklappar som vi inte kan få tag på här och jag är hemma med barnen. Tanken är att jag ska städa det sista och få upp adventsljusstakarna. Jag vill så mkt och orkar så lite, men jag tror flera känner igen sej i detta. Man vill oftast  så mycket mer än man hinner.
Det är märkligt det där med vad man tänker sej ska göras för att advent eller jul eller vilken högtid det än är ska infinna sej, inget jag gör förändrar ju saken. Det blir advent, det blir jul, det blir nyår, det blir påsk osv. Det handlar om sinnesstämning och saker jag faktiskt inte kan förändra för det händer ändå.
Att fira jul är så mkt mer än julklappar, tänker vi på det?
Nu blir jag djup ;)
Jag tror det är bra att tagga ner lite och faktiskt påminna sej om varför vi firar högtider på det sätt vi gör.

Nu ska jag efter detta analyserande få av mej morronrocken och få på mej lite kläder för att dra runt dammsugaren  på Benjamins rum. Det ska nog bli bra det här.

Ha en skön första advent kära vänner.

Puss o kram till er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar