02 september 2012

Söndag kväll eller vad har jag egentligen gjort idag?

Tjo och tjim har det inte alls varit idag.
Barnen vaknade visserligen som vanligt tidigt men de fixar ju frukost själv och stör oss inte så mkt.
Kl 7 gick jag upp och gav barnen meds och så gick jag och la mej igen och sov till 9, tog en sen lång frukost och kröp ner i sängen igen och kollade på True Blood med Andreas. En riktigt lyxig och skön dag.

Sen har det ju varit det vanliga att laga mat och gosa med katterna och prata med barnen och fixa inför kommande arbetsvecka och så har vi faktiskt städat.
Inget överdrivet, bara det vanliga men skillnaden nu är ju att barnen börjar bli riktigt duktiga på att städa sina rum, även om de tycker att det är urtråkigt.

Det märkliga med städning är att man aldrig känner att man har plats för alla saker. Förvaring fattas alltid! Vi funderar på att byta rum med Benjamin så vi får vårt eget badrum men då måste rummen göras iordning dvs tapetseras och badrummet behöver renoveras också och just nu har inte jag nån ork alls med sånna grejer som kostar massor money, jag ska spara så jag får känna mej trygg ;)
Vad brukar de säga de där ekonomiska rådgivarna? Jag har hört att man ska ha mellan 3-12 månaders inkomst på sitt sparkonto för att klara oförutsedda utgifter..tillåt mej småle, 12 månader..det kommer ta tid det hehe.

nähe nähopp nu är det läggdags igen innan nya veckan kickar igång.

Puss o kram till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar