13 december 2010

Äntligen på gång!



Japp nu är vi på gång här hemma, äntligen.
Idag bar jag kartonger från källarförrådet för att få till nån som helst adventstämning här hemma. Krubban är på plats och i morron tror jag vi klär granen. Vår gran är i plast för jag tål inte riktig, men vår plastiga gran barrar precis lika mycket som en äkta ;)
Mitt absolut mest älskade julpynt är framme, Andreas hatar den lika mkt som jag älskar den.
En flasktomte som min fina mamma gjort, det blir inte jul utan den.



Vacker va?
Ett mysterium är att alla adventsljusstakar och stjärnor är totally gone! Får väl köpa nya om det nu finns några kvar i affärerna.
Emelies stjärna hittade vi iaf, det var skönt och båda barnens adventsgranar är på plats i deras rum.
Till helgen vill jag verkligen få upp mina gardiner så det blir lite ombonat här hemma.

I helgen ja, det kommer vara första helgen på lääääänge som Andreas och jag är hemma tillsammans, önskar vi kunde ha lite barnfritt så vi kunde äta på restaurang och gå på bio eller softa med vänner på stan.
Benjamin har inte varit till kortis på 1 månad men nu ska han dit lö-må, det ska bli riktigt skönt.
Emelie vill leka med Wilma i helgen, vi får se om dom kan. Man vet ju att det är stressigaste helgen som kommer.

Puss o kram till er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar