24 december 2010

Julafton!

Äntligen får man fira jul i Kisa tillsammans med de flesta av mina syskon o familjer. Det är högt ljud, god mat, skratt, fika, rolig tomte, förväntansfulla barn och vuxna i en salig härlig blandning. Det finns för mej bara ett enda sätt att beskriva detta kaos: välsignelse!
Jag känner mej välsignad, tacksam att vi alla kan umgås utan att bråka o skrika. Vi skrattar, har roligt och talar om livets allvar, vi lever livets bergochdalbana tillsammans. Jag älskar min stora familj.

Julklappar i mängder, tvspel, kläder, träningsgrejer för både man o kvinna, träningsresa till fuerteventura (eller hur det stavas), böcker och ritgrejer. Tror alla är nöjda och belåtna, mätta, glada, trötta och avslappnade.

Ikväll ska vi sjunga o spela i kyrkan, det ska bli jätteroligt eftersom det är så länge sedan vi gjorde det. Egentligen är det syster Sara som fått förfrågan men hon är riktigt sliten i halsen så vi stöttar.

Ta hand om er mina vänner, bekanta och alla andra som betyder mkt.

Puss o kram till er alla.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar