31 december 2010

Nyårsafton!

Ja, inte är jag väl ensam om att skriva gott nytt år på bloggen idag ;)
Men är det nyårsafton så är det.
Ett hemskt jobbigt år ligger snart bakom mej och jag ser framåt med glädje.
Finns många saker jag är tacksam för också, nytt jobb och ett fint kök, en familj som jag älskar och gamla vänner som man återfått kontakten med, sånt gläder mej enormt.

men det finns också människor omkring mej som gått genom så mkt jobbiga saker och det smärtar men det samtidigt är det hoppfullt när man ser att livet på nåt sätt går vidare och att man kan tillåta sej att vara glad utan att glömma det smärtsamma.

De bästa tillfällena under året som gått har varit de stunder då vår familj kunnat sitta ner alla 4 och äta o prata tillsammans eller att som familj gå på bio. De få sakerna som vi kan göra tillsammans som familj utan att det blir jobbigt.
Samtidigt har Benjamin tänjt på sina gränser oerhört under detta året, han ahr klarat så många nya saker och nåt som jag bara älskar är att han börjat läsa böcker, riktiga böcker som han bara plöjer igenom och vill ha nästa bok i serien. Han spelar livespel med andra människor på nätet och samtalar med dom på engelska och klara det så himla bra, supernice träning både för språket och att skriva/stava.
Så har han vuxit också både i kroppen och att han mognat som person. Jag älskar hans mjuka sidor, han är en enormt begåvad, omsorgsfull och kärleksfull människa, tänker på andra och älskar både människor o djur.
Han är helt enkelt min fantastiska älskade Benjamin.

Emelie, min fina goa älskade unge, oj så mycket som hänt med dej under året.
Mycket Bup-tid med utredning och medicin-inställning, oh vad duktig du varit. Du har haft en jobbig tid på skolan samtidigt som du älskar att vara skolflicka och vara duktig. Du har också gjort stora framsteg och blivit lång och mogen, jag som vill ha min lilla bebis kvar ;)
Nej då, det är underbart att så mkt hinner hända under ett år, jag älskar våra fikastunder på Tuna park och att gå i affärer eller att gå på restaurang eller bo på hotell med dej. Tycker om att sitta och prata en stund efter skoltid med dej om hur dagen varit och så alla stunder både du o Benjamin bara spontant kommer o ger en kram eller puss och säger att ni älskar mej.
Det är sånt som ger styrka, kraft o glädje i vardagen.

Andreas min älskling, vart tog soffpotatisen vägen under året? Helt plötsligt togs det nya tag och så var du Instruktör på Balanze. Tror nog du hittat en grej som sporrar dej och ger dej mer styrka och energi att klara vardagen, jag ser att det gör dej lycklig, kul att du håller fast vid det "nya".
Tack för alla fina stunder under året,ser fram mot nya upplevelser tillsammans framöver.
Jag älskar dej.

Jag själv då? Jo jag kom igång riktigt bra med min träning men det dippade rejält nu de sista månaderna och jag har så svårt att hitta motivationen igen, har varit alldeles för jobbiga grejer under hösten som tagit min kraft men på nåt sätt ska jag hitta motivationen igen, måste bara hitta mitt sätt, inte nån annans.
Jag älskar mitt hem men längtar ofta tillbaka till Kisa och min familj som bor där, tänk att man faktiskt snart är 40 och lider av hemlängtan..fast jag ser det som positivt, inte alla älskar sina föräldrar o syskon och har en bra relation så man vill tillbaka :)

Jag tänker inte alls ge några nyårslöften för jag bryter dom bara, däremot hoppas jag att jag under kommande året ska hitta mej själv igen och kunna prioritera mej själv och det jag vill, göra saker för min egen skull.

Det jag längtar mest efter än de två resor som förhoppningsvis ska göras under året, Barcelona med tjejklubben och sen nån veckas resa med min underbara man för vi har varit gifta 15 år i maj och det tänkte vi fira med en resa tillsammans, får se när den blir av och vilken tid.

Nä nu hör jag min älskling träna INSANE nere i hallen, jag ska göra lite situps o armhävningar för att döva samvetet ;)

I dag ska Benjamin till kortis och vi andra ska åka till Ylva o Håkan på nyårsfirande i Ärla, tänk att när man äntligen slipper åka dit pga jobbet åker man dit på fritiden ;)

ÖNKAR ALLA ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR ME ETT BRA AVLUT

2 kommentarer:

  1. Avslut menade jag..bloggen publiserade sej själv innan jag sagt att den fick det!

    SvaraRadera
  2. Fint skrivet! önskar er ett gott slut och ett härligt 2011! Kram Linda

    SvaraRadera