09 december 2010

Varför denna huvudvärk?!

Antagligen för att det händer för mycket runt vår familj och då blir det dåligt med sömn och så blir allt bara en ond cirkel till slut.
Båda barnen har varit lugna idag, bara Emelie som fick ett totalbryt vid matteläxan..mamma känner du igen det?
Jag hatade matte när jag gick i skolan, jag hatar det nu också och jag har så svårt att hjälpa Emelie eftersom jag fortfarande inte fattar..stackare, ha en morsa som inte fattar 3:ans matte :(

Idag satsade jag på att göra ny mat för oss...inget avancerat men eftersom Benjamin har svårt för ny mat pratade vi igenom ordentligt innan att kycklingklubbor är samma sak som kycklingfilé, fast klubborna är med ben. Jag kryddade på samma sätt som vanligt till honom och lite annan kryddning till oss andra. Så gjorde jag kokt pot och currysås, det gick hem må jag säga. Benjamin frågade om vi kunde göra denna mat fler ggr och Emelie slevade i sej pot och sås. Sånt gör en mamma lycklig.
Jag vet att det låter löjligt att säga att currysås, pot och kycklingklubbor är ny mat, men B äter så ovarierat man kan och är livrädd för allt nytt, det kvittar om det är kött från samma djur, ser det inte lika ut vägrar han oftast ens att smaka på det, så detta är verkligen ett ytterligare steg i utvecklingen för honom. Har vi tur kanske vi kan skippa tacomys nån fredag ha ha.

I dag känner jag att helgen kan inte komma fort nog, det ska bli oerhört skönt att vara ledig och få lata sej och bara vara utan att flänga o fara till läkare och tandläkare, skolor o jobb.
I morron kväll ska jag ut med folket på jobbet och jag  längtar verkligen efter julmat, underhållning och att umgås o skratta och bara vara, mitt största problem är hur jag ska hålla mej vaken eftersom bussen inte ska gå hem förrän 00.30, då har ju jag somnat för länge sen ;)
Ser redan nu fram mot sovmorgon på lördag :)

Förresten så tänkte jag på det  häromdagen att jag är så lyckligt lottad med man, barn , hus, bil, stor familj och vänner som finns i vått o torrt, det är långt ifrån alla som har det så och då skäms jag över att jag trots allt brukar klaga. Jag har så höga krav på mej själv och andra i min familj om hur saker ska vara...jag får nog tagga ner lite o gilla läget, för jag njuter ju verkligen av människorna jag älskar.
Tack alla människor som finns i mitt liv och stöttar, ler , kramar, lyssnar,sms:ar, ringer och uppmärksammar och framförallt: ber för mej och min lilla goa familj.

Puss o kram till er alla.

2 kommentarer:

  1. Hoppas det gick bra för er hos tandlläkaren... du jag är barnledig i helgen så om du behöver så kan du komma o sova hos mig. Om du inter orkar vänta på bussen så välkommen

    SvaraRadera
  2. så gulligt av dej Anna. den gulliga busschauffören på vår abbonerade buss åkte hem från Hallstahammar via Hällby så jag kom nästan ända hem, vilket var jätteskönt. Har fått sova inatt riktigt ordentligt, så sköönt.
    Ha en bra dag du med ;) kram

    SvaraRadera