25 maj 2011

Kvällsmys!

Ikväll har Emelie fått en annorlunda läggning :)
Vi har bett och sjungit som vanligt men ikväll ville hon ha en saga läst för sej och det kan jag ju inte säga nej till.
Kvällens bokval:



Den här boken är min och som liten äääälskade jag den spännande historien om Snöboll och Sockertopp.
En katt och en docka som blir vänner, rafflande, jag vet ;)
Har du nån favvisbok från din barndom?

Efter dagens arbete skumpade jag hemåt på bussen, hämtade bilnycklarna och körde bilen till verkstaden. Nu står den där i godan ro och väntar på morgondagens dom.

Måste säga att det funkat otroligt bra utan bil de senaste dagarna, bara Emelie som inte kommer till sin träning bara. Tänk vad pengar man skulle spara om man bara hyrde när man behövde.
Fast utan bil är det svårt att vara spontan och att alltid hyra kräver planering och mer planering och måsten är väl det sista jag behöver i livet.

Jag vill ju kunna åka till Kisa när jag känner fört, eller till IKEA.
Fatta, jag har fortfarande inte varit på nya IKEA i Västerås, det är ju nära på skandal kan jag tycka.
Handla, jo, handla mat och annat nödvändigt är så himla jobbigt utan bil. Tänk så många ggr man släpat barnvagn och storhandling på bussen i ur och skur, vinter som sommar. Nä jag längtar inte tillbaka till det faktiskt.
Jag älskar faktiskt att ha bil och den frihet det ger... Däremot tycker jag den bara ska funka hela tiden, inte låta konstigt eller behöva serva eller byta däck.... Undrar om bilarna i himlen luktar blomma istället för äckliga avgaser?
För visst måste det finnas bilar i himlen, jag älskar ju bilar.

Förresten måste jag bara säga att jag fick ett mindre bryt idag så efter jag lämnat bilen på Bilia så gick jag in till stan och handlade på Hemköp och tog bussen hem. Nu har jag ont lite överallt, aaaaningen otränad hehe.

Nu har min lullsnutta somnat här brevid mejbi sängen och jag tror jag också säger gonatt nu.

Puss o kram till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar