27 maj 2011

Pensionärsvarning




Gott som godis! Mormor bjöd mej första gången på Emser, det var även farbror Johan och Veras favorit. Det finns mängder med minnen i samband med saker som finns runt omkring oss. Jag älskar att det poppar upp minnen som handlar om människor som funnits i mitt liv och som jag älskat sen barnsben.
Emser, det mina vänner är pensionärsgodis och jag är ju snart där ;)

Idag har jag som vanligt försökt stävja min huvudvärk som alltid dyker upp när jag slutat jobba för veckan, men jag har också varit på föräldramöte på söderskolan. Han är så duktig min älskling men jag hatar verkligen att en psykiskt funktionshindrade elev ska bedömas enligt samma kriterier som "normala" elever.
Här säger vi OCH lärarna att han är så himla duktig, sen får han bara mål uppnått i 1 ämne. Jag blir så ledsen för Benjamin förstår ju och han undrar varför han inte får godkänt. :(
Sen är det faktiskt så att han är en av dom elever som har det ganska lätt för sej, han kan läsa och skriva, men oj vad jag tycker synd om dom som inte kan det.
Man undrar o tänker ofta på de olika eleverna och vart livet kommer föra dom.

Under veckan som gått har Andreas jobbat i Stockholm och natten som gick sov han tom över där, tycker inte alls om att han är borta. Jag vet att andra har det så i min närhet titt som tätt och jag förstår att det är jobbigt. Jag tror inte jag skulle fixa om A jobbade borta så mycket. Nu är han förhoppningsvis på tåget på väg hem och det blir en underbart lugn kväll hemma med familjen.

Fredag är som för alla andra (tror jag) myskväll och vår Benjamin älskar fredagsmyset vilket innebär dillchips för honom och hjärtan för Emelie.
Idag gjorde vi ett stort kliv framåt för B, han o jag gick in på stora Coop Forum och handlade fredagsmyset och kattmat, gissa om han var stolt efteråt :)

Nu blir det tack för idag, slut för idag.

Puss o kram till er alla.


Chattos fredagsmys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar