20 maj 2011

Optimistisk!

Jag springer lite fram och tillbaka nu på morronen för det verkar faktiskt som att Andreas o jag kommer iväg till Stockholm!
Andreas är iofs på väg dit redan nu eftersom han ska jobba, jag är kvar hemma och har skickat iväg barn till sina respektive skolor. Nu ska jag hoppa in i duschen så man åtminstonde är något fräsch när byfånen anländer till hufvudstaden, man vet ju inte vilken snygg kändis man kan springa på.
Det kommer nog bli en helg med träning, (finns gym på hotellet, pool också) sömn och god mat, längtar ;)
Pricken över i är om vi skulle få ett rum med badkar, vi får la se om vi kan tjata till oss ett.

Emelie var så lycklig över att kunna gå till skolan idag, ingen feber, fortfarande hostig och snorig..men de skulle ha sin sista musiklektion för terminen och hon börjar ju IES till hösten så det var viktigt för henne att få gå.

Benjamin var inte riktigt lika lycklig över att behöva till skolan och sedan kortids hela helgen, men han har inget vidare morronhumör annars heller. Tonårstiden är fruktansvärt jobbig och han är så himla trött och sover väldigt lite trots sömnmedicin, men det är samma för Emelie. I natt vaknade Emelie kl 3 och tyckte det var lika bra att gå upp! HOn tog skorpor och åt en ask salta katten, sen tyckte hon att det var tv-dags...blir ett lååååååångt samtal och förbud för den unga damen efter helgen.

NÄ nu måste jag fixa o trixa om jag ska hinna färdigt och komma i tid till tåget, om nu det har nån betydelse eftersom SJ aldrig kommer i tid.


Puss o kram till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar