13 mars 2011

Älskar Danny och The Moniker!

Ja, jag kan inte låta bli, tycker de gör låtarna ruggigt bra båda två. Totalt två olika låtar men stil har jag ju aldrig haft eller varit mån om att uppnå ;)








I natt har jag sovit riktigt illa, hade skitsvårt att somna och när jag väl gjorde det vaknade jag blöt av svett, det är inte lätt att vara snart 40, det är nog kärringa som tatt mej ;)
Eller så kan det bero på att jag haft feber under natten och är totalt genomförkyld.
Dessutom har jag mens (intressevimpel) och är mer tjurig än vanligt.
Hur som helst så vaknade jag inte förrän 9.40 och då var redan Emelie och Andreas uppe, kändes lite konstigt.
Jag hörde hur det stökades i köket och det ställdes en stol mot sovrumsdörren så jag inte kunde komma ut...
En liten stund senare hörde jag kaffet puttra och snart så drogs stolen bort och dörren öppnades och min underbara Emelie kom med en frukostbricka med kaffe, knäcke och en tallrik fil med "kuddar".
Åh så mysigt och duktigt gjort min fina fina flicka.

Idag är det gråmulet och det följer väl sinnestämningen när man tänker på Japan..stackars alla människor som förlorat sina liv, hem, nära o kära. En total katastrof av ofantliga mått, det får mej att må fysiskt illa och samtidigt fylls jag av tacksamhet att jag bor i Sverige och slipper vara med om sånna här otäcksheter.
Nästan så man får dåligt samvete, tänk vad många ggr jag inte är nöjd med det jag har i materiella saker, att jag vill ha ett stort hus, en finare bil, slippa jobba och ha pengar ändå så jag kan ta hand om mina barn på det sätt jag vill.
Jag kan inte lova sluta klaga för jag känner mej själv allt för väl för det ;) men tacksam det ska jag för alltid vara över det jag har.

En stor händelse med dagen är att min älskade underbara fantastiska vän Håkan Falke Börefelt fyller år.
Ett stort grattis o massor med kramar till dej.

Puss o kram till er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar