16 mars 2011

Trött o slut i psyket!

Hej och välkomna till klagomuren!
Sluta läs nu om du inte vill veta mer.

Idag har jag varit på barnkliniken med Benjamin, det var väääääldigt påfrestande med läkare som vet om B svårigheter men inte bryr sej, eller så kändes det iaf. Han pratade så evinnerlig fort och Benjamin blev rädd och nervös för han förstod inte vad läkaren sa.
Dessutom läste läkaren fel med B vikt och längd och sa att här var det i ngen fara på taket, han hade bra BMI och vägde aningen för lite för sin ålder men vi behövde inte oroa oss så mkt utan försöka ge honom grädde, smör och ta bort det vita mjölet ur hans kost!!!!
Vad 17 ska ungen äta då??? Han äter ju bara vitt socker o mjöl..
Deesutom kan man ju undra om läkaren var blind för jag är definitivt orolig för min unge som väger 30,9 kg och är 13 år, han är som ett vandrande skelett med lite hud på.....
Så småningom inser han när jag protesterar att han sitter o läser på Benjamins vikt för ett år sedan och att han dessutom vuxit 5 cm sedan dess.
Ny vägning o längd så blev det akut behov av diestist som fick komma in på en gång och vi ska föra matdagbok och ge näringsdrycker och hoppas på att han hittar nån smak som funkar, bmi beräknat på 15, inte bra.
Vi får se om nån av oss föräldrar behöver vara hemma på heltid med Benjamin under en period. Andreas har massor på jobbet så det är väl troligt att det blir jag som måste vara med honom istället.

Just nu funderar jag på att vara med plutten på skolan på fredag då jag är ledig men jag har också ett stort behov av att få min egen tid för att orka med det resterande....ja ja det får bli dialog med pedagogerna och kontaktperson på skolan.

Dietisten verkar bra iaf och det ger mej hopp om en god kommunikation mellan oss.

Nä, ingen idé att gnälla o klaga men det är väldigt mycket nu som kräver fokus och jaghar ingen ork till allt, det tar för mkt på mina krafter.

Puss o kram till er alla.

1 kommentar: