25 mars 2011

Den som söker...

...han finner och den som städar kan också hitta!
Trots otaliga tfnringningsförsök och letande och kollande under, över, i lådor, byråar och alla möjliga och omöjliga ställen så kom Emelies Mobil fram idag. Detta barn slarvar bort mobiler som andra borstar tänderna och då jämför vi inte med Benjamin eftersom han sällan slarvar bort nåt men inte heller gillar att borsta gaddarna.

Jag viker tvätt för glatta livet och har dammugit på nedervåningen, alltså all ren tvätt, varför ska det vara så evinnerligt svårt att få in den i garderoberna?
Tvätta är inga problem det är ju bara att slänga in en maskin och så vips hänga upp den och så känner man sej nöjd. Sen kan jag gå och irritera mej på all ren, torr tvätt som jag slänger i soffan utan att ta hand om efteråt..men det är säkert bara jag som gör så eller?

Idag kommer Micke (min lillebror) och Jossan (brorsans sambo) till oss, så roligt det ska bli.
Vi ska spela spel och prata och äta gott, bra helgplanering va?!

Benjamin åker till kortis idag och för en gångs skull måste jag säga att det har jag längtat efter. Den här helgen vill jag inte ta ansvar och tänka, jag vill bara slappna av och leva här o nu. Slippa tänka på tider för mat, har han ätit ordentligt eller att man kommer 30 min efter alla ätit och så är man mer hungrig och då får man ställa sej igen..näpp inget sånt nu. Jossan o jag ska leva på djungelvrålsklubbor i helgen och MIcke har inte sagt vad han vill ha så då får han väl inget, blir en billig helg det här ;)

Ska passa på att betala räkningarna så man slipper hamna i lyxfällan.

Känner ni vad gött det är med fredag, ledigt, sol och lite snö som kommer ner ser jag nu..hur gick det till?

Puss o kram till er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar