02 mars 2011

Matglädje!

Idag har jag lagat kalops på jobbet, blev väldigt nöjd själv, riktigt gott.
När jag kom hem kom Stina o Alice över för en pratstund, kort o  intensivt haha.

Jag satte igång med matlagningen hemma..kvällens resultat: en plåt köttbullar, köttfärssås och massor tacofärs.
Taco blev det till allas förtjusning ikväll, Benjamin åt massor vilket gör mej glad. Han har inte haft en bra dag pojken min, så genomledsen när han kom hem. Orolig för att behöva bli inlagd på sjukhuset för sin vikt och att inte jag eller Andreas skulle vara med honom. Han vet ju hur viktigt det är att han äter, 13-åringar ska inte väga 30 kg.
Trött är han också stackarn, inte så konstigt med tanke på hans sömn den sista månaden.
Idag somnade han strax efter 20.00 och Emelie har fortfarande inte somnat, ikväll är det hennes tur att ha svårt med sömnen.
Just nu är hela familjen inne i nån jobbig period av trötthet både psykiskt och fysiskt. Totalt dränerad på energi och svårt att hitta lusten att göra nåt alls. Det är så mkt som hänt de senaste månaderna att all energi redan är förbrukad. Hoppas man snart hittar tillbaka till livet, kanske kommer med våren ;)
Saknar minfamilj gör jag också, länge sedan vi träffade nu.

Puss o kram till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar