20 mars 2011

nära på att starta familjekris ;)

JO Micke o Jossan kom på fredag ni så blir det fika o snacks o mys.
Emelie vill oftast se det programmet medans Andreas o  jag gärna ser nån film, men vad gör man inte för brorsan och hans lakritsälskande sambo;)

Vilken underbar helg vi har haft fastän vi skrivit allt vad Benjamin ätit, vilken tid och vad för sorts mat han fått i sej.
Nu är det iaf över för den här gången med matdagbok för honom, skönt tycker jag.

Emelie klagar över ont i halsen och hon ser inte så pigg ut heller, men jag satsar på att hon kommer iväg till skolan i morron iaf, de får väl ringa om hon är sjuk, just nu har  hon ingen feber.
Jag vill verkligen inte vara hemma mer från jobbet...Det blir så mkt att vara hemma med Benjamin och jag var ju själv sjuk lääänge. Nu vill jag verkligen jobba igen.
Verkar ju faktiskt som att det är otroligt många som är hemma för feber o förkylning samt maginfluensa, hoppas det skippar min familj nu, vi har haft nog av elände så det så.

Solen har lyst både igår och idag och jag har njutit njutit njutit, äntligen kan man sitta på framsidan och dricka kaffe och barnen blåser såpbubblor och ritar  hagar med vägkritorna, eller idag var det stackars Magnus som fick rita och rita ha ha.
Jag fick tina såpbubblorna med varmvatten eftersom de hade frusit där de stod på baksidan men sen gick det bra att blåsa.

Emelie har slarvat bort sina termobrallor och jag har försökt leta efter nya men i affärerna hänger bara vårkläder nu :( ska gå in o kolla rea på nätet och hoppas på att jag hittar nåt.

Både igår och idag har jag ätit och ätit, jag som varit så duktig under veckan. Emelie bakade en supergod kladdkaka idag och det kunde jag ju inte låta bli att äta och igår var det ju lördag och då finns det typ en oskriven men trots allt synlig lag som ska följas om lördagsgodis, jag nappade på det kan man säga :(

NÄ nu är det mys med lillsnuttan som gnäller för kung o fosterland, hon vill inte alls till skolan ....

Puss o kram till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar