15 januari 2012

En härlig söndag!

Vaknade ganska skaplig tid idag och Emelie vaknade inte förrän 8.30, tummen upp för det :)
Andreas fick sova lite längre eftersom han var ute med sina kompisar och inte kom hem förrän sent inatt.
Det "roliga" är bara att jag la mej inte så tidigt heller, man känner ju lite så när det är helg att man behöver ju inte lägga sej så tidigt även om man är trött och vips så har klockan hunnit bli 01.00.

Idag kan jag (som de flesta antagligen redan läst på FB) tala om att Andreas åker till Los Angeles för att jobba i 2 månader.
Vilken galen, konstig grej!
Det trodde man kanske aldrig att det skulle hända men vips så fanns chansen där och då tycker jag man är  bra dum om man inte tar den så det var inte så mkt att diskutera.
Självklart kommer jag sakna honom och barnen kommer det nog vara mest jobbigt för men skype finns och barnen har webcams så de kommer kunna prata med honom varje dag.

Jag kommer säkert vara totalt slut av att få allt att gå runt här hemma men det kommer gå bra känner jag.
Allt kom så snabbt bara och han ska som det ser ut nu åka redan 1 februari..
Ja, ja mitt schema är ändrat för att jag ska kunna få iväg barnen till skolan på morgonen och jag jobbar lite längre varje dag, dvs jag förskjuter min dagliga arbetstid, no biggie!

Utöver allt prat om L.A så har vi sett en film idag och hunnit handla mat inför nästkommande dagar och jag har även sprungit en liten runda. Allt för att testa de nya skorna och kläderna, man gör lite sämre tid när det är kallt att springa och dessutom känns det annorlunda att springa på "vintern" ute.
Jag slutade på ca 4 km och det känns ok.
I morron  är tanken att jag ska få till ett pass med funktionell styrka på kvällen, vi får se hur det går och hur barnen haft det i skolan. Ja, ja jag ska inte planera för morrondagen mer nu utan jag ska faktiskt slöa mej lite i soffan.

Puss o kram till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar