14 januari 2012

Shoppa, bada, slöa!

Idag har vi besökt Örebro en sväng.
Morronen började med en gemensam familjefrukost..dvs Andreas o jag hjälper barnen med frukost och när de svalt sista tuggan får vi äntligen sätta oss och äta också!

Sen var det dags att packa Benjamins kortidsväska och mediciner och skriva medicinpapper och fixa lite med pengar o biobiljetter. Jo då, vi blev klara i tid ;)
Så åkte vi hela familia till kortids med Benjamin och sen åkte vi till Örebro.

Första stoppet blev löplabbet för att filma löpstilen och fotnedsättningen på löpbandet och så köpa skor utifrån det.
Jag behövde dessutom skor till inomhusträningen, vilket så käckt heter fitness-sko, det är ju inte så direkt man känner sej när man skumpar runt som en guttaperka på passen....
Ja, ja alla är vi barn i början.
Några papp senare styrde vi kosan mot Gustavsvik för att bada.
Jag har aldrig varit och kommer aldrig bli bekväm att stolpa in på ett badhus i bikini eller baddräkt :(
Ändå värre är dessa vidriga rutschkanor fyllda med vatten och det svänger hit o dit och man tror att folk ska köra på en och att kanan ska gå sönder av tyngden från mej. NEJ NEJ NEJ NEJ i min familj kommer det för alltid vara pappa Andreas som tar med sej barnen på sånna äventyr hädanefter.

Jag tog med snabba kliv ny färdriktning ut från äventyrsbadet till motionssimningen och simmade 800 meter innan det var dags för kaffe och en sista vågskvalpning för Emelie och Andreas innan hemfärd.

Nu har vi äntligen kommit hem och vi har ätit taco-rester från igår (lika gott idag, jag är barnsligt förtjust i tacos) och Andreas har gjort sej iordning för att ge sej ut på stan med sina vänner medan Emelie och jag sitter framför tv:n och kollar på Dexters laboratorium i väntan på kvällens höjdpunkt :GLADIATORERNA.

Livet är ganska härligt faktiskt.

Puss o kram till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar