20 januari 2011

Gick ju bra!

Då var den här dagen slut..nästan iaf, mina uppgifter för dagen är det slut med åtminstone.
Jobb, jobba, jobba, hem och göra sej iordning för civilklädd presentation av svinnmätningen som gjordes på jobbet. Lite nervös var jag allt, har ju aldrig pratat inför dessa människor förut och känner dom inte tillräckligt väl för att veta hur de ska reagera på sättet man uttrycker sej men det gick jättebra och jag kände att jag nådde fram. Målet uppnått ;)

Hemma var det som vanligt tjurigt vid läggdags för den lite mindre tjejen i huset, hon slog knät och hon var så trött att hon inte ens kunde gäspa, sen kunde hon inte sova för hon var så trött, sen ville hon sova på madrass i mitt sovrum, jag sa nej, då ville hon sova på madrass i sitt sovrum eftersom hon hade ont i knät!!
Totalt oförstående mamma bad henne lägga sej i son säng och nu sover hon totalt utmattad.

Benjamin har ätit massor de senaste dagarna, han har ju mycket att ta igen..nästan alltid 2 glas oboy både morron o kväll och så rostad macka. Ikväll var inget undantag, 2 muggar oboy, 1 kokt ägg, 1 rostad macka med skivad ägg på= glad mamma o pappa.

I morron ska Benjamin som vanligt ha med sin gympapåse till skolan, sen ska den vara kvar där resten av terminen, äckligt? NÄ inte så farligt som det låter, han ska träna vardagskunskap, så på hans eget initiativ ska han varje vecka tvätta sina gympakläder o handduk på skolan, smart unge va? Det är min son det..fast intelligensen kommer nog mer från pappans håll men planerandet är ju min starka sida he he. fråga vem som helst ha ha ha.

Nej nu ska jag kolla om det finns nåt kul att kolla på tv:n.

Just ikväll tänker jag på o ber för väldigt ytligt bekanta vars lilla son  drabbats av leukemi, finns inga ord!

Puss o kram till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar