29 januari 2011

varför då?

Kan inte somna men är trött så ögona går i kors!
Grannarna har fest och verkar ha mkt trevligt, det har de haft i många timmar nu, egentligen stör det inte men när man mår superilla och har ett huvud som inte är ens i närheten av att fungera ok, då blir det jobbigt. Jag hör hur det knackas i glasen och pratas med höga volymen ;)
Nu kom musiken på också.
Alltid sjuk på helgerna känns det som, varför då?

Hela dagen har jag varit själv,, det är konstigt att vara ensam hemma i huset.
Andreas är i Stockholm, Emelie hos WIlma över natten och Benjamin på kortis.
Jag skulle haft fina vänner på middagsbesök ikväll men fick ställa in då jag knappt kom upp ur sängen för att skicka iväg Emelie.

Fantastiskt skönt att få vara ensam när man mår så här dåligt, annars är det ju lite liv på ungarna och jag kan inte slappna av utan tänker då på mat osv till dom...

I morron kvittar det hur dåligt jag mår, Emelie ska skjutsas till kalas och Benjamin ska hämtas hem från kortis.
Jag längtar efter mina barn och man med skönt att veta att de alla har det bra. Den enda jag är orolig för nu är en av våra katter,, Bloom haltar. Det var Mattias som upptäckte det när de hämtade Emelie.
Då stödde inte Bloom på tassen alls men gör det nu fast hon haltar rejält.
Jag får röra henna men hon rycker till så fort man rör ovansidan på tassen men jag kan inte hitta nåt där, ja ja får väl avvakta några dagar och se om det går över.

Nu ska jag göra ett nytt försök till att sova iaf.

Puss o kram till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar