18 januari 2011

SÅ otippat!

Verkligen otippat på en vardag, ja att ha filmkväll med "mina" granntjejer menar jag då.
Ska bli kul att träffas igen, vi hinner ju aldrig träffas nu för tiden vet inte vad vi pysslar med men tiden räcker inte till och vi är inte lediga samtidigt.. JIPPI att det blir av.

Idag gick jag tidigare från jobbet också eftersom jag skulle till läkaren på hudkliniken.
I måånga år säkert sedan jag var 10 år harjag haft klåda på kroppen, ibland utan utslag ibland med utslag och jag har sökt läkarhjälp på vårdcentralen både i Kisa, Örebro och Eskilstuna och INGEN har lyssnat på mej hur jobbigt detta är. De har sagt att jag ska köpa en mild kortison och smörja kroppen med, det är det enda råd jag fått. Jag har självklart inte varit nöjd men inte vetat hur jag ska gå vidare utan att bli trodd. Det slutade iaf med att jag fick en remiss till hud och får en helt underbar läkare som tittade på hela min kropp och frågade massor saker om min familj och min sjukdomshistoria.
Hon skrev ut en salva till mej och sa att jag inte skulle äta tabletterna jag fått förut av läkare eftersom de inte är bra att äta regelbundet.
Dessutom ska jag inte smörja mej med den kortison de förra läkarna rekommenderat mej, hon skrev ut en annan salva för min klåda och ska fortsätta utreda hur mycket allergier jag har.
Nu känns det som att det är på rätt väg och hon lyssnade verkligen. Tack för det doktorn.

Puss o kram till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar