17 mars 2012

En härlig lördag!

Lördagen började sent ;) eller så var det fredagen som höll på länge.
Tror jag kröp i sängs vid tvåtiden och så kom Benjamin vid 7.30 och tyckte jag hade sovit tillräckligt länge och undrade om han skulle göra frukost till mej, Nej tack sa jag och somnade om och vaknade 10.45!!
Så himla skönt att få sova lite längre när jag hade minus på sömnkontot.

Jag har påbörjat sortering och genomgång av barnens garderober och försöker kolla över vad som är användbart till vår och sommar...Benjamin har vuxit på längden och kommer nu i byxor vi fått. Skönt att slippa köpa jeans till honom nu.
Däremot är huvtröjor ett måste i inköp och lite coola t-shirts och sen detta förhatliga att köpa skor och sandaler, det är inget kul.

Emelie fick ta över lite huvtröjor av Benjamin och i morron är det hennes garderob som drabbas av mina kritiska ögon ;)
Det är ju trots allt ganska skönt att få sånna här grejer gjort, att rensa betyder mycket för psyket, precis som att ha ordning omkring sej.

Jag är lite stolt över mej själv att allt går så bra, förvånande faktiskt, heja mej.

Barnen och jag har också haft "hemmabio" och då kollade vi på Tintin. Benjamin hade redan sett den med kortis men gillade den och ville se den igen. Emelie hängde inte riktigt med i handlingen men tyckte filmen var rolig och bra.
Det är sånna här stunder av familjemys som jag njuter av och lever länge på, det är så underbart när Benjamin orkar och vill vara med oss andra.

Min käre make berättade att det regnade rejält i LA idag och här strilar det ner lite också nu, ganska rogivande att titta på regnet i gatlyktornas sken.

Jag längtar till våren och solen, att dricka kaffe på altanen på kvällarna och sitta och prata om hur dagen varit och hur framtiden ska bli.

Ikväll har Emelie och jag varit hos Stina, Magnus o Alice och kollat på gladiatorerna, vi har knappt träffat varandra på flera veckor men så är livet ibland med sjukdomar, jobba och familjeliv.

Nu är det låångt över läggdags för barnen så jag ska försöka få dom i sängs för att orka med morrondagen.
För min del innebär resten av kvällen ett av två val, antingen läsa bok eller så kolla på Game of thrones, vi får se vad jag känner för.

Sov så gott därute i cyberspacet.

Puss o kram till er alla.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar