28 augusti 2012

Nämen hej där Henke-Benke ;)



Visst ser det fantastiskt roligt ut?! Ut och surfa med er, kolla in aerobicweekends hemsida och dröm er bort en stund. Man behöver inte träna hela tiden, man gör en resa till det man själv vill, med möjlighet till att träna. Jag har några vänner som åker snart, till just Playitas och ja, jag är lite avis. Sol, bad och träning kan ju aldrig vara fel.

Fast jag ser fram mot min höst här hemma med PGB och tänka sej vad jag kommer få umgås mycket med min man då han ska vara min tränare! Då behöver man ju inte tycka det är olustigt att ligga med instruktören ;), tror dock inte jag har några som helst fördelar av detta i träningen.

Idag börjar Emelies dans och nästa vecka kör min PGB igång och då är liksom hela terminen uppstartad precis som det ska vara, dessutom är ju Andreas äntligen tillbaks i Eskilstuna och jobbar. Lite märkligt att jag tycker det var jobbigare med honom i Västerås än L.A!!!

Idag har jag lagat lite kycklinggryta och experimenterat fram hur man reder av en LCHF-rätt.
Det kanske varit självklart för er andra men inte för mej, jag gillar inte recept utan prövar mej fram, vilket visserligen inte alltid blir så bra men idag så är jag helnöjd! Fiberhusk är magi fast den ska användas mkt sparsamt för det sväller så. Jag använde knappt 1 tsk till ca 5 dl vätska.

VAD säger du nu kanske? Jo, jag kör min egen variant av LCHF. Försöker att inte använda allt för mkt fett fett fett i min matlagning men så rena produkter som möjligt och skippar socker och vitt mjöl, kör heller inget dinkel eller liknande och äter inget ris, potatis eller pasta och det funkar alldeles utmärkt utan.

JA, det gå väldigt bra att kombinera med min träning, det är bara några veckor i början man känner sej lite svag men det gör man vid all kostförändring. Jag tycker man ska hitta sitt eget sätt att äta som man mår bra av, jag mår bra av detta men det är krångligt ibland, det sticker jag inte under stol med men en stor vinst är att min mage som krånglat har blivit lugn och fin och jag blir inte svullen längre eftersom jag inte äter socker. Jo, ibland äter jag godis men då kan jag knappt sluta och jag ser ut som en 6månaders-gravid!

Jag har alltid haft skitsvårt med gränser av vad jag får äta och inte äta, hur mycket, hur lite, fettsnålt, inte fettsnålt hur många frukter, vilka grönsaker och hur mycket av varje.
Nu tänker jag oftast inte ens så, jag lagar mat och skippar de flesta kolhydraterna, dricker smoothies och tar en bit mörk choklad till mitt kaffe och det funkar alldeles utmärkt.

Nu kommer jag visserligen köra superstrikt en månad framöver har jag bestämt mej för bara för att jag ska komma på banan igen efter sommarens eskapader, sen äter jag kollisar lite nu och då, kanske lite godis på lördagar och det blir så bra så.

Varför skrev jag då Henke-Benke i överskriften? Jo, men det är ju han som anordnar träningsresorna Andreas och jag har varit på och förhoppningsvis kommer att åka på nån gång när vi har råd igen och inte får massa andra utgifter ;)

Puss o kram till er alla!

2 kommentarer:

  1. Har du testat blomkålsrösti enligt lchf? Helt underbart goda med stekt bacon eller fläsk till. Kram Kattis

    SvaraRadera
  2. uj, vad det lät gott, recept tack!!

    SvaraRadera