08 augusti 2011

Att våga....

... Lämna sin nioåring ensam hemma när föräldrarna jobbar.,
Nä det känns inte alls ok, och efter allt min busunge hittat på idag så undrar jag hur det ska gå eftersom hon har flera veckor att vara ensam hemma.
Hur kan man hitta på så mycket hyss under en dag ? Suck vad trött jag blir. Det värsta är ju att man blir rädd för att hon ska skada sej själv eller typ bränna ner vårt hus.
Det borde finnas extra fritids till opålitliga ADHD-ungar :(

Är inte nio år oavsett om man har ett psykiskt funktionshinder eller ej lite för ungt för att vara ensam hemma? Det tycker jag.

Natten som gick sov inte Emelie en enda blund däremot tvärslocknade hon kl 16.50 ikväll, hon lär väl vakna lagom till jag ska sova.

Jag har krupit ner i sängen och har Panther hos mej för han kom spatserande hem i morse.
Nu vet vi ju att han hittar hem igen när han smitit från hemmet ett tag. Barnen är lyckliga över att han är hemma, vi med.

Ikväll/em har jag fixat lite med eländet min dotter ställt till med och sen har Andreas o jag spelat spel och så nu till sist har jag varit ute o sprungit. Så nu har jag ont igen i höft och ljumske och behöver verkligen komma iväg till gymmet och träna igen. Det ska bli ordning på torpet igen.

Puss o kram till er alla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar