19 augusti 2011

Effektiv som tusan!

Jo tjenare vad klockan inte var 7.00 när jag gick till tvättstugan..kanske mer 10.30 (skämmes).
Fast nu är tre maskiner igång i lilla stugan och ytterligare en maskin här hemma på g så det blev inte så farligt iaf. Varför gör jag inte så här oftare för?
Det är ju helt underbart att boka tvättstugan och groven och köra en maskin hemma också, tvätten blir ju klar på typ tre timmar och sen är det bara att lägga all ren tvätt i soffan tills den är slut och hamnat i tvättkorgen igen eller jag menar ren tvätt skjuts in i garderoben ;)
Det där sistnämnda är jag skitdålig på, allt för ofta ligger ren tvätt i soffan bara för att jag inte orkar lägga in kläderna i garderoben, undrar om jag skulle börja betala mina barn för att göra det istället, jag menar bara att då kan jag dricka kaffe och läsa min vansinnigt "braiga" bok istället.

Från det ena till det andra har jag blivit så glad av ett sms från en mkt kär vän idag, tänk att man aldrig har tid att träffas, båda så himla upptagna men ska försöka hitta tillfälle att träffas.
Emelie är också överlycklig för hon ska få leka med sin bästa kompis i morron och kanske att hon sover över också, oj oj oj undrar vad Benjamin och jag ska ta oss för då, vi får väl spela o titta på film, för Emelie och hennes fina vän lär jag inte se röken av förrän det är fika eller mat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar