26 augusti 2011

Tok-kärring!

Det är vad jag är det. skulle betala räkningarna idag och hittar inte hyresräkningen för september men där ligger räkningen för augusti kvar, känner hur jag börjar småsvettas och undrar hur vi kan ha gjort av med så mkt pengar på ingenting och nu stå men TVÅ månadsräkningar att betala..
Ringer riksbygen och de bara skrattar och tycker det är trevligt att gotta sej i min olycka eller rättare sagt förvirrade tillstånd. Det är ingen fara säger tjejen, du har redan betalat in septembers hyra, det gjorde du förra månade så du får helt enkelt betala in augustis hyra nu!
HUR DUM FÅR MAN BLI?
Jag är ju faktiskt läskunnig men uppenbarligen inte förra månaden ;)
Skönt att de fick ett litet skratt på riksbyggen, det bjuder jag på, för nu mår jag så mkt bättre och tänker att vad vi är duktiga på det här med pengar hehe.

Idag har jag haft ledig fredag som jag så villigt talar om för alla.
Då har jag passat på att efter att ha ätit frukost med resten av familjen krypa ner i sängen igen och sllumra en stund till, jag har läst lite bloggar som jag gillar. Varit på lunchdate men min älskade man på Papas Tapas, är dyngmätt nu.
Nu har jag kommit hem, betalat alla räkningar hoppas jag, köpt en lite present till min fina kusin som har lite kalejs i möra och nu ska jag ta tag i städningen.

Benjaminälsklingen har kommit hem från skolan och han tycker det är skönt att vara hemma nu. Det är så mysigt för han kommer alltid o kramar om mej när han kommer hem, hur många 13-åringar gör det?
Till kvällen är vattenmelon och tacos beställt, bra beställning från barnen tycker jag.

OK OK OK OK jag ska städa nu...

Puss o kram till er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar