22 augusti 2011

Jobbigaste människan på jorden?

Jag tror att det är jag faktiskt!
Att Andreas står ut är ett under. Jag är tjurig, arg , ledsen, glad, skrattig, busig och pladdrande och enerverande tänkande, grubblande människa.
Idag har jag letat efter min almanacka, den är typ lika viktig som Iphone och jag hittar inte den nånstans. Jag har letat o letat, dragit ut lådor flera ggr om och kollat skåp och papperssorteringen och tom lådorna där vi har vantar o mössor men NÄ ingenstans hittar jag den. Jag börjar fundera på var jag hade den sist och kollar om igen alla möjliga och omöjliga ställen, jag blir galen!

Så försöker jag lugna ner mej o tänka att den kommer nog fram så småningom så jag börjar kolla lite hotell till Jirre o mej eftersom vi ska till Stockholm om några helger. Man vill ju bo bra och för ett hyfsat pris och vi brukar utnyttja coop medmera premien när det ska "hotellas".
Då finns typ inga centrala hotell med på listan längre, man får bo i Solna, Kisat och Hammarby sjöstad men inte centralt, där finns bara 1 hotell att välja på, vad hände med alla andra hotell i centrum?
Vi har nästan jämt bott på Rica Kungsgatan eller Rica Stockholm och tydligen funkar inget nu? Gissa om jag ska ringa o kolla i morron.

Sen går funderingarna vidare till Benjamins avdelningsbyte och hur det ska gå för honom första dagen i skolan.
Emelie börjar också skolan i morron och det är en helt ny skola, hur ska hon klara det utan mamsen då?
Att pappa är med spelar i ngen roll för JAG är alltid den som oroar mej. Tänker på hur hon ska klara att åka bussen o ta sej till och från skolan själv, hur ska det gå med alla läxor och uppgifter, kommer hon känna att det är för stora krav på henne, gjorde vi rätt som lät henne byta skola?

ARGHHHHH jag blir galen på mej själv, jag kan hålla på i evigheter fastän jag vet att jag måste sova, jag börjar jobba om 6,5 timme.

Nu har jag ännu en gång gått igenom pappersinsamlingen och lådorna i köket och vardagsrummet, det kommer garanterat bli pinsamt att berätta var jag hittar amlanackan, fast det bjuder jag på om jag bara hittar den.
Skulle tro att den ligger bland alla miljarder grejer i sovrummet, blir att försöka orka städa i morron.

Är det nån mer än jag ute i cyberspacet som är en funderare och grubblare säg till så jag slipper känna mej så himla ensam. Jag har en underbar make men han är ju inte normalt funtad! Han säger bara att det är inget att oroa sej för, det ordnar sej.
Jag önskar jag hade hälften av hans trygghet och tillit på livet, människor och ja inte vet jag.

Dessutom vill jag ha BRA tips på vettiga hotell och boende typ vandrarhem i Stockholm som duger åt mej ;)

NÄ galet sent, over and out från den aldrig somnande hjärnan.....

Puss o kram till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar