21 augusti 2011

Bakarhelg!


Till det viktigaste först, min bror tog sej runt med hel bil på Emiltrofen och hade vunnit serien i sin klass om jag nu fått det rätt.



Saknar er båda gullungar ;)

Igår bakade jag tuppkaka och kladdkaka, idag hjälpte Emelie mej att baka bullar.










Numera har jag väldigt svårt att se vilka bullar jag gjort och vilka Emelie gjort, hon är verkligen superduktig.

Igår var jag för första gången på nästan två veckor ute o sprang. Det blev nästan 4,9 km sedan fick jag ont i knä, höft o ljumske :(
Jag sprang fortare än jag förut gjort, hade en pace på 6,39 tror jag det var.
Det betyder alltså att 1km tar 6 min 30 sekunder att springa för mej. Sist tog det 7,13 så jag är jättenöjd med mej själv.

Det är skönt att ha kommit en bit på väg i min träning. När jag började springa i våras trodde jag att jag skulle få en hjärtinfarkt vid 500 meter och nu springer jag mellan 4-5 km varje gång jag är ute. Jag ser förändring på min kropp och jag äter allt jag vill.
Jag är inte alls så duktig med kosten som jag borde för ett riktigt bra resultat men nöjd är jag ändå och framförallt stolt över mej själv. Tänk att jag gillar att träna, det kunde man inte tro!

Nu börjar jag bli hungrig så vi värmer väl lite taco och så blir det nog en godispromenad eftersom barnen inte fick köpa nåt igår. Inte jag heller förresten ;)

Längtar till nästa helg då jag får krama på min kära kusin och de andra finingarna i Örebro.

Puss o kram till er alla

2 kommentarer:

  1. Jodå vi vann klubbmästerskapet i våran klass...

    SvaraRadera
  2. Visste att jag hade världens bästa bror ;)

    SvaraRadera