02 augusti 2011

undrar bara?

Undrar och funderar lite på hur det ska gå för Andreas att vara ensam hemma med barnen i två dagar, normalt sett skulle jag inte fundera alls faktiskt men nu är han mer eller mindre orörlig och det bådar inte gott för ett tag framöver.
Jag börjar jobba i morron och så jobbar jag torsdag också och då skulle ju Jirre-firre ta barnen till Gustavsvik o bada men det är bara att glömma :( Vi får hjälpas åt en annan gång bara.
 Jag har lagat extra mat idag så det ska finnas till dom att äta hemma, Emelie är duktig i köket och Benjamin och Emelie får helt enkelt lyssna på Andreas!!!
Jag ska laga lite mer mat ikväll så det blir vettig mat dagarna framöver och man är ju lat av naturen så det är skönt att bara kunna värma på.

Solen skiner iaf idag och jag har suttit lite granna i solen men tänkte ta mej nån timme nu igen.
Emelie har lekt med en kompis men ugglar nu på rummet, det kan hon iof sej få göra när det är så varmt.
Älskar att solen kommit och värmen med den, sak samma att jag börjar jobba, bara man får lite sol så blir man ju glad. Vi har haft en underbar semester tillsammans denna sommar och jag känner mej så nöjd och hoppas det ska bli bra att börja jobba igen.
Jag hoppas vi har en bra termin framöver som familj med ny skola för Emelie och avdelningsbyte för Benjamin och så Andreas o jag fortsätter på våra jobb.

Jag borde förresten sluta titta på hus i Kisa/Rimforsa för nu har jag hittat ett som är helt i vår smak och prisklass också faktiskt. Skit också att det inte finns jobb för oss där, jag hade flyttat mesamma om jag känt mej säker på jobb o skola..nä det blir nog så att vi blir kvar i E-tuna.

Nu ska jag sola lite.

Puss o kram till er alla.

1 kommentar:

  1. Har han inte blivit bättre maken? Be honom krya på sig, tur att de har en sån bra kockerska. Vi är hemma en sväng imorgon em och tvättar, hör av er om det är något. kram på er!

    SvaraRadera