06 augusti 2011

Rallybrud :)



Inte skrivit på några dagar, nä jag vet, har ju inte semester längre!
Har jobbat två dagar och igår kväll kom min bror Micke, Josefin och mr kartläsare Peter till oss. De skulle sova över för det var RallyXplosion i Västerås idag som skulle köras.
Det är ett rally som ingår i Sverigeserien vilket bror min normalt sett inte kör. Fast nu ville han testa sin o bilens förmåga att tävla mot Sveriges bästa förare.
Ok för mig att jag fick hänga på och kolla, jag gillar bilar o Rally o motorcyklar och ja motorer helt enkelt.
Min egen minifamilj var väl inte riktigt lika begaistrade men hängde på ändå. Mina älskade föräldrar hade också åkt idag på morron för att vara med och kolla. Det var så bra väder, gott fika och god grillad mat, underbart att få vara med mina fina syskon, föräldrar nästan-släkt Jossan och bekantingen Peter.
Hola Espaniol säger till det ;)

Ja, ja så drar det då igång. Micke är först ut i sprinten och jag höll nästan andan lika länge som han körde, dvs ca 1min och 20 SEK, hahaha inte lika länge med usch vad jag blir laddad av att se sånt här spektakel.

När Micke o Peter körde till depå sa jag att det skulle vara så himla roligt att nån gång få åka med, det är ju en liten dröm jag har.
Då säger Jossan: jo det är så här att vi har en liten överraskning till dej, du ska åka med nästa gång!

Som den coola brud jag är sa jag: skämtar du? Allvarligt på riktigt? Ok, nu gråter jag.... Och så blev liksom allt bara dimmigt genom mina ögon, varför ska man gråta när man är glad?...

Jo då sant var det och jag sprang ner i depån och fick låna overall, hjälm och skriva viplicens och ställa in stolen och hålla i kartan.
Kändes lite som att jag var utanför min egen kropp, overkligt.

För en del kanske detta låter löjligt och då får ni tycka det, för jag ääääälskar detta och ååååååååhhhhhhh vad roligt det var. Jag var inte alls nervös utan längtade bara att få komma iväg.
Detta måste vara världens bästa present till en 40-åring, snart iaf;)









Jag sa ju att jag var glad ;)


Tack så jättemkt älskade lillebror att du för en stund kickade Peter o valde mej ;)

Nu har kl blivit inte direkt sent men barnen ligger redan, Emelie som vanligt i tältet och Benjamin i sin säng. Jag ska krypa ner i sängen och kolla på film. Andreas är ute med sina polers igen och kommer hem sent.

Livet är gött och jag är trött, haha vilket dåligt rim och ännu sämre mening.

Puss o kram till er alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar