01 augusti 2011

whats up?

Ja säg det, egentligen händer inte så himla mkt, vi mjölkar ur det sista av min semester, tänk att tre veckor går så fort :(

I förrgår kväll kollade vi på Harry Potter Deathly Hallows1 med Emelie för att friska upp minnet för igår åkte vi till Heron City och kollade på sista filmen i 3D. Den var inte lika läskig som jag trodde den kunde bli men väl godkänd film. Jag kan ju inte skriva nåt om vad som hände för då blir de som ännu inte sett filmen eller läst färdigt boken erhm ;) besvikna på mej. SÅ mina läppar är förseglade.

När vi kom hem igår kväll grillade vi till kvällsmat, det är ju så galet gott. Emelie ville sova i tältet så vi satte upp det och hon tog ut madrass, ficklampa och ett gäng med böcker, sen var hon redo för att sova.
Jag sprang en runda på lite drygt 5 km och när jag kom hem stack Andreas iväg på sin löpning. Jag satt på altanen och försökte undvika att bli uppäten av myggor när Andreas ringde och sa att jag kunde få hämta honom eftersom hans vad inte ville vara med, så efter hans löpning på 5 km  hämtade jag upp honom och när vi kommer hem ca 22.30 står Emelie i köket och brer smörgåsrån!
Hon ville inte längre sova i tältet ensam för hon tänkte lite på Woldemort från Harry Potter, så hon kröp ner i sin säng och somnade.

Vid 5.30 vaknade jag i morse av min man som skrek!!!
Han kunde inte röra sej pga smärta i nacken och då menar jag SMÄRTA.
Möjligtvis kan han röra sej några cm och vi har nu kurerat med varma handdukar, voltaren samt Ipren och väntar på att pillren ska göra susen...fast jag misströstar faktiskt lite, han har gruvligt ont och jag får inte ligga kvar i sängen eftersom minsta lilla rörelse får han att känna smärta. Så här sitter jag i soffan och bloggar och lyssnar på när han ropaar AJ och stönar av smärta, jag kan inget göra och sjukvårdsrådgivningen säger att man inget kan göra mer än vad jag/vi har gjort. Om det inte går över får vi ringa 112 och han blir hämtad av ambulans :(
Det här är ingen rolig avslutning på semestern...

Nu börjar Emelie vakna till hör jag på ljudet från hennes rum och min mage kurrar så jag ska fixa mej lite frukost och knäppa händerna  och sända en bön till högre makter så Andreas kan börja röra sej.

Puss o kram till er alla.

1 kommentar:

  1. Men vad galet, såg om det på facebook, hoppas att han mår bättre. kram..

    SvaraRadera