12 juni 2011

Har lite ont då!

Igår blev det både gym och en promenad senare på kvällen (6km) med min man, känner mej duktig och framförallt nöjd med att vara igång med regelbunden träning efter långt uppehåll. Dessvärre har jag fått ont i mina knän och det gör mej lite orolig så idag har jag inte gjort nåt alls i träningsväg, det kan ju vara bra med en mellandag men tror jag ska pröva mitt gympass+löpning imorron igen.

Även om det varit träningsfri dag för mej så var det inte så för min älskling, han var duktig och var ute o sprang, snittade på ca 5 min/km, det lär ju dröja innan jag gör det ha ha ha.

På fm skjutsade jag Emelie till sin bästa kompis mitt ute i urskogen och de skulle leka till kl 13, så Andreas o jag passade på att stor-röja i Emelies rum. Vår lilla tjej har nämligen så stökigt på sitt rum så hon kan inte längre ens hålla ordning eller hitta någonting alls. Tänk vad hon blev lycklig när hon kom hem och fick se sitt rum! Hon har suttit där sedan hon kom hem, har bara varit ute i köket för att äta mat och vattenmelon ;)
Jag tycker också det blev riktigt trivsamt men hon skulle behöva någon tavla på väggen och en läsfåtölj, sen har hon faktiskt nästan ett tonårsrum, OMG, hur gick det till?
Jag känner mej iaf supernöjd och tänk om den däringa Emlie visste hur mkt saker vi kastat he he he. Skönt att vara förälder med makten  i sin hand.

Nästa vecka är det Benjamins rum som får sej ett röj och till honom måste vi köpa nya möbler..usch vad pengar :( hans skrivbord och hans byrå håller på att ramla i bitar så vi kan inte vänta längre nu.
Det roliga är att han är på kortis så när han kommer hem har han fått ett "nytt" rum, hur han nu kommer reagera på det, han gillar inte överraskningar. Vi har nämnt det för honom att vi ska göra om på hans rum och han har själv varit med och tittat på skrivbord och byrå, det blir nog bra. Han vill ha en fototapet i svartvitt med typ New York skyline..näääääää kommer inte hända, vi orkar nog inte tapetsera om under veckan han är borta men det är klart att finns det nån som ändå är ledig och duktig på tapetsering ody så är ni välkomna att hjälpa till ;)

Nu ska jag fortsätta med min bok som jag hade tänkt mej att läsa ut idag, ligger lite efter "schema" ;)

Puss o kram till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar