17 juni 2011

Jamen great alltså!


Inte kan man väl vakna på ett bättre sätt än av att få en puss på kinden av sin älskade son. Han säger kl är 8.45 och jag tycker du ska äta frukost nu, sen kramar han mej o kryper tätt intill och bara ligger där och myser. Åh så härligt, jag älskar honom så min älskade Benjamin.

Efter frukost blev det packning för drygt en veckas vistelse på kortis, många spel och böcker skulle med. Jag drog ner från 9 böcker till 4!! Han är en riktig bokmal.
Sen åkte vi och hämtade Andreas på jobbet och lunchade hela familjen på Tuna Park och vi hämtade även ut ett spel till Benjamins 3Ds som vi reserverat, gissa om vi sedan hade en glad son som skjutsades till kortis ;)

Efter att ha lämnat B på kortis och Andreas på jobbet åkte Emelie och jag hem och vräkte i oss jordgubbar, åh vad det är gott.



En stund senare var det dags för date med PT på gymmet.
Idag körde vi riktigt hårt och jag fick beröm för mitt fina utförande och hållning under de olika övningarna. Då blir man liksom glad ända in i hjärteroten när det man gillar också är väl utfört.

Jag fick även lära mej lite ny (för mej) stretching och det var oerhört bra, gillas av mina skuldror;)
Knäna då? Jo dom finns kvar och jag har fortfarande ganska ont, att gå i trappor är vidrigt men att köra järnet på crosstrainern funkar alldeles utmärkt.
Det är väl bara att gilla läget och inte springa hemma tills det går över.

När mitt pass var över hade Andreas slutat jobbet och vi åkte tillsammans hem.
Jag hoppade in i duschen och Andreas fixade fredagstacon mmmmmm så gott det var.

Sen blev det speltime med Emelie och valet föll på:



Skipbo
Jag fick veta lite nya regler..Benjamin förklarade kanske inte helt rätt när han försökte lära mej detta spel.
Det blev gottigheter också:






Jo, vad snygga dom är med glass i munnen hehe.
Jag tog ingen glass utan fixade ett av mina absoluta favvismys popcorn



Nu har vi spelat färdigt och klockan är bara 20.30 men jag har redan krupit ner i sängen med datorn i knät och tänkte läsa lite bloggar som jag följer. Emelie och Andreas spelar spel på datorerna, en alldeles vanlig och avslappnad kväll i Casa Jirenius.

Nu önskar jag er alla en härlig kväll och en god natts sömn.

Puss och kram till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar