13 juni 2011

Veckan började bra!

Inte kan man säga nåt annat när Emelies fritids var stängt, vilket innebar ledig dag för mej hemma med båda barnen :)
Vi började med frukost och sen var det dags att spela Skipbo, det vet jag inte när jag körde senast så Benjamin förklarade reglerna och sen spelade vi flera omgångar, mysigt att få spela o sitta o prata alla tre utan gnäll och skrik.
Sen blev det mest bara spela dator för Benjamin, varvat med att gosa med den enda katt vi har hemma..:(
Panther är ju borta igen sen några veckor, hoppas han vill komma tillbaka till oss.

Emelie har sjungit för glatta livet, ja iaf har det låtit så från hennes rum.
Jag passade på att ge mej ut och springa en runda medan barnen höll sams och idag sprang jag längre än jag gjort förut, jag är stolt över min utveckling. Sakta men säkert kommer jag kanske efter den här sommaren springa 1 mil.????!!! skulle det vara möjligt att jag kan klara det?!
Vet inte men jag har långsiktiga mål egentligen, 1 mil ska jag nå till nästa vår iaf.
Jag har slutat med mitt maniska vägande hela tiden (alltså att jag själv ställer mej på vågen, inte väga mat ody) och jag mår så mkt bättre och skiter egentligen fullständigt vad vågen säger för det viktiga är ju hur jag mår.

Ikväll har vi haft underbara, envisa miniBoyton här, han är så himla rolig. Emelie och Abbe har jagat engelsktalande dinosaurier på vår baksida och dom kunde endast dö av vatten från vattenpistolerna, det förstår ju vem som helst. Det har spelats Beyblade och byggt med lego. Så har vi också hunnit grilla och bjuda lite på kaffe till goa vänner.
Så nu är lilla jag trött, nyduschad och nerkrupen i sängen och redo för ett avsnitt NCIS.
I morron väntar jobb igen, gött!

Puss o kram till er alla.

1 kommentar:

  1. Åh, det andas av livskvalité.
    Ja, vågen, vad har man egentligen den till? Som om nån noterade och brydde sig? Man ska ha lite att ta av, både muskler och hull :) Så springa låter toppen - det kör jag också med. Rensande för själen, konstruktivt för tanken och gott för kroppen.
    Kramar Ingrid

    SvaraRadera