26 juni 2011

JAG VEEEEET...

Det är alldeles för sent för mej att vara vaken, jag vet det, jag kommer kravla ur sängen i mororn bitti när det är dags för jobb, men det kommer jag lida av då ;)
Idag har vi fått hem ett barn från kortis och var och hälsade på det andra på kollo.
Emelie hade längtat och väntat länge när vi kom fram till kollot.
Vi fick stoooora kramar och massa prat och rundvisning på var hon bodde, hur de hade gjort städschema, och var de åt mat och vart man kunde bada och paddla kanot och ro båt.
Andreas och Emelie testade att paddla kanot och ro båt medan Benjamin och jag satt på picknickfilten och åt vattenmelon och pratade massor om hans vecka på kortids. Han sa också att ställen som kollot gör att han längtar tillbaka till Tandla..han har sagt det många ggr denna sommar, kanske vi borde flytta ut på landet igen?

Emelie var lycklig efter "båtandet" med Andreas och vi fikade alla tillsammans, hade tur med vädret för det regnade på vägen ut till kollot och på  vägen hem men under tiden vi var hos Emelie var det strålande sol och varmt.
Självklart blev hon ledsen när vi skulle åka, jag höll mej dock från tårar och har fortfarande inte gråtit, jag kanske håller på att bli vuxen ;)

På fm idag åkte Andreas o jag till Jysk och köpte skrivbord och bokhylla åt Benjamin, vi har i em/kväll skruvat ihop möblerna och snaaaart kan vi nog vara färdiga med hans rum. Fast vi inser när man möblerar om att man också behöver fixa ny färg på väggarna i rummet.
Sen behövs en fåtölj och lite tavlor på väggarna, det får ta lite tid att bli klar på riktigt tror jag.

Jag hoppas det blir en bra vecka som kommer, vill ha lite sol så man kan njuta efter jobbet och så behöver vi på riktigt hålla på med vår lilla rabatt eller numera djungel på baksidan. Inget kul att pyssla med sånt när det regnar, vill ha sol, hör ni det, sooooool, att det ska vara så svårt att fatta att man vill ha lite sol när det är sommar! Undrar hur dyra semresorna utomlands kommer bli om vi inte får nån sommarsol snart...

I morron har Benjamin beställt Pasta med Ost/skinksås till middag, måste fixa "hans" ost annars äter han inte, blir att handla efter jobbet.
Hoppas på att det blir en bra veck amed "bara" Benjamin hemma, skönt att få lite tid med honom också.

Näpp, nu måste jag sova.

Gonatt!

Puss o kram till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar