09 oktober 2011

Att va med hus!

Inte handlar det om Andreas o mej, vi är inte med hus, men goda vänner till oss är det och har flyttat nu i helgen. Jag och barnen var där en minisväng för att fira ett av barnen som fyllde år. Vilket hus, vilken potential och vilka fönster uj vad fint. Förstår att de blev kära i huset.
I samma sekund jag drar efter andan och säger ååååååååååååååååååååh vad fint så inser jag vilket himla jobb det är med hus, ha ha ha jag har så svårt att se Andreas o mej ha hus, vi får ju inget gjort nu heller.

Förändring är ju på nåt sätt det som blir när man har hus eller byter boende iaf, och ibland känner jag att jag skulle vilja ha förändring i mitt yrkesliv. Missförstå mej inte för jag älskar mitt jobb men ibland känner jag bara för att byta, hamna på ett helt nytt jobb som inte alls har med matlagning att göra.
Jag har ju jobbat på alla möjliga och omöjliga jobb under mina dagar i livet och varför skulle man sluta nu? Undrar om det här är 40-årskrisen som nalkas?

Hoppsan, nu gjorde jag ett brejk för att städa kylskåpet, fint blev det. Så har jag fixat kvällsmat till ungarna och Emelie som hade en rejäl släng av illamående har friskat på sej. Bara för att jag säger så kommer de väl ringa från skolan i morron.

Nu kokar jag lite ägg som förberedelse för frukosten och i morron kväll, sent men ändå i morron kommer min stora älskling hem. Galet vad jag längtat, huset är så tomt utan honom och i helgen har ju dessutom Benjamin varit på kortis så det har varit extra lonely.

Nu ropar B att han är trött och vill sova, dags att bädda sängarna och stoppa om mina små liv.

Puss o kram till er alla.

PS. Om nån vill ge mej ett nytt jobb så varsågod!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar