05 oktober 2011

helt utan anledning!

Hur kommer det sej att man alltid (nästan) känner dåligt samvete för att man är hemma med sjuka barn?
Jag vet att B är stor men han klarar sej inte själv så jag har inget val, framförallt inte nu när Andreas är borta heller.
Jag börjar alltid bolla med tankar om att han kanske klarat en dag i skolan eller att han klarat sej själv hemma osv osv. Allt bara för att jag mår dåligt av att vara hemma när jag känner att jag skulle behövt vara på jobbet.
Jag vet att jag definitivt inte är oumbärlig så det handlar inte om det, men det här dåliga samvetet gnager så fastän jag är hemma av "giltigt" skäl.
Nån mer som funkar som jag?

1 kommentar:

  1. känner precis som du, är hemma med Abbe som har haft feber, bättre nu dock, men hade feber i natt :(

    SvaraRadera