17 oktober 2011

Glass till barnen, kaffe till mamman.

Mannen i huset har bytt om för ett pass som instruktör på gymmet men han satte på kaffe till lilla mej, det gillas. Jag spelar wordfeudmatcher och inmundigar kvällens sista kopp java, de mindre i familjen äter glass.
Barnen, Jirre och jag, är mätta och belåtna efter en av våra favvorätter, herrgårdskyckling, mums.

Fastän det är måndag så har denna dag gått jättefort, det fanns massor med saker att göra och så tycker man självklart att det är riktigt roligt att laga maten när både personal och barn gillar det som serveras.
 Annars är det mycket födelsedagsplanering och önskningar och diskussioner om sånt som fyller vår tillvaro. Emelie fyller 10 och det är svårt att välja villka som ska bjudas till kalaset. Hon vill dessutom ha släktkalas och kompiskalas, hur ska man göra, vad är bäst?
För tillfället skippar vi släktkalas och buntar ihop ett gäng med vänner så får vi se vad som händer.
Fylla år gör hon ju oavsett vilka festligheter det blir.

Ibland känner jag att jag skulle vilja skriva så mkt mer än jag skriver men det gäller att vara varlig och aktsam vad man skriver annars kommer det snart bita en i röven ;)
Livet har sina ups and downs med oss alla och ibland är det mer än andra gånger, man får försöka vara smart och vara rädd om sej, sin familj och sina vänner.
Jag tror bloggar kan vara lika förödande som upplysande och den som är innehavaren av bloggen gör rätt i att måna om sej och sitt,mmmm det är vad jag tror iaf.

Idag har Emelie en skitdag och hon är ledsen för lite allt möjligt, det är inte lätt med alla krav och att nyss ha bytt skola och sakna sina gamla klasskompisar, stackars liten. Ikväll får hon somna hos mamma.

Puss o kram till er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar