21 oktober 2011

Ledig fredag-livet!


Det är grymt skönt att vara ledig fredagar och jobba lite längre de andra dagarna.
Idag har jag redan hunnit med mycket nödvändigt.

Jag började med att få sova 1timme längre än vanligt eller ligga kvar i sängen stämmer bättre, vaken innan var man ju som vanligt pga barnen.

Andreas och Emelie stack iväg till skola och jobb medan Benjamin o jag hade lite lugn tid hemma.

Anledningen var ju hans tandläkarbesök och det gick så himla bra. Ingela som sköterskan heter är helt fantastisk och berättar lugnt och detaljerat vad hon ska göra så B blir lugn.
Nu har vi ett besök till nästa vecka och sen tror jag vi är klara för denna omgången.

Jag lämnade Benjamin på skolan och så åkte jag till Stålforsskolan o fixade så även han kunde få ett busskort.
Efter det styrde jag färden till TP och handlade fodrade gummistövlar till barnen, det är ju sånt väder nu.
Sen köpte jag mej en spännande pocketbok och satte mej på café och käkade lunch.



Alltså det är nåt jag älskar, sitta på café och läsa och titta på folk, jag kan göra det i timmar.




Nu är jag skittrött och ska försöka sova en stund innan barnen kommer hem. Just ja, tvätten är nog klar nu, hänger den först då!

Puss o kram till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar