03 oktober 2011

I love Barcelona!


Jag lovar, jag kommer åka tillbaka till Barcelona.
En fantastisk stad med underliga byggnader,hög puls och det bästa: DESIGUAL precis överallt!
Vi hittade även en outlet



På denna gata låg Desiguals outlet, var ju tvungen att fota så jag kan åka tillbaka.

Vet nästan inte vad jag ska berätta, vi hann med allt vi pratat om att göra och solen sken och vi med den.
Gaudi måste varit en nästan galen människa med vilda idéer, vem lät honom hålla på hela tiden o spinna loss?






Benjamin älskade husen när jag visade fotona och så undrade han om gubben varit full är han byggde hahaha.



Varje morron startade på café med jättegoda smörgåsar, färsk juice och Cafe Americano.
Det har varit jätteroligt att försöka beställa på spanska, löjligt glad man kan bli av att beställa en bägare med två glasskulor på spanska och dom lägger i rätt sort, stolt över mej själv ;)




Sagrada familia designad av Gaudi. Den kyrkan påbörjades 1882 och beräknas ta 15 år till innan den är färdig!!!!






En gångväg kantad av små sittplatser kändes inte allt för säker!







Mycket folk var det!










Havet=lovely




Linbana till Montjuic, spännande.

Det bästa av allt var nog La Font Magica, hur ska man beskriva nåt så fantastiskt?
Musik kombinerat med vattenspel gjorde mej alldeles tårögd av förundran.

Vi har för övrigt ätit tapas o patata bravas och nog lyckade några av oss hitta den mest vidriga maten jag FÖRSÖKT äta!
Skaldjurssoppa som såg ut som diarré och äcklig pasta som var fylld med barnmat...vidrigt.
Bara 1 gång vi var så besvikna på maten men allt som allt har detta varit en otroligt lyckad resa med underbara kvinnor som jag tycker så mkt om.
Det är underbart att under några få dagar hinna, uppleva,se,skratta,gråta,känna med varandra och njuta av livet.

LOVELY!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar