14 februari 2012

Hjärtan hjärtan!

Jag tänker börja med en bild på en man yes, en MAN som jag älskar och alltid ger mej energi och visdom när vi pratar.
Grattis i efterskott min fina pappa.
Han är oftast väldigt glad men här är han hemma i sitt älskade hälsingland och då försvinner han i tanken ;)


Vi pratade i tfn ikväll och det var ett härligt samtal som betydde så mkt för mej.
Efteråt städade jag här hemma och packade danskläder (inte till mej, var icke oroliga) lite träningskläder till mej och så kollade jag över barnens skolväskor ody. Japp, jag känner att jag har kolla på läget, det brukar inte båda gott för då har jag glömt nåt!

Emelie är verkligen jätteförkyld och hon gnäller som tusan på kvällarna för att hon inte kan andas, jag förstår att det är jobbigt men jag kan ju inte göra så mkt åt det hela.

Benjamin klagar också på ont i halsen på kvällarna. Nu håller vi tummarna för friskisar i detta hemmet, ni måste hjälpa mej, vi kan inte hålla på att vara sjuka nu. Hrmm jag tror jag tjatat om detta de senaste bloginläggen! SORRY

JO just det, alla hjärtans dag.
Barnen bestämda maten, det blev tacos.
Jag gjorde mej till och köpte mandelkubb och singoalla till Benjamin, Det gick hem kan jag lova.
Till Emelie o mej köpte jag prinsessbakelse (på coop forum, jag vet, totalt idiotiskt) DEN SMAKADE SKIT!
Eller in te riktigt men jag tog två tuggor och sen var det bra. Marsipanen var jättetjock och grädden var ingen vanilj i och det fanns inte röd sylt utan nån vaniljkrämgegga som både såg ut och smakade vidrig.
Lovar härmed att komma ihåg detta och att hädanefter köpa på ett riktigt konditori, det är klart värt de lite dyrare pengarna.

Nu sover båda barnen, de är däckade totalt, Benjamin av att han inget sov inatt och Emelie för sin förkylning. Katterna vill inte gå ut för det snöar och då vet jag att jag får sällskap i sängen inatt.
Vid fotändan ligger en blöt och smutsig Panter och vaktar mej, Bloom ligger på en stol brevid Benjamin som hon alltid gör. Katterna, ja dom är också våra familjemedlemmar, enligt Benjamin är vi ju 7 i familjen och då räknar han med Blixten (första katten) som är död nu.

Vilket bloginlägg hörrni, och jag skulle kunna svamla bra mkt mer men då blir jag tveksam på om ni verkligen orkar läsa så jag slutar nu.

Bara en sak till!

Min älskade underbara man, Andreas, du är mitt allt! Ha en bra valentines day i Ällej (kul stavning va, typ östgötsk tycker jag) Puss kram och lite fantasihångel nåt mer kan jag inte erbjuda ha ha ha.


Till er andra säger jag puss o kram, vi ses en annan dag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar