05 februari 2012

Söndag, dagen av lugn o ro!

Jo oftast är det så att söndagen är en dag av lugn och ro, att bara få vara,  inga krav att saker ska göras eller att man ska stressa iväg nånstans. Jag tror barnen njuter lika mkt som jag.

Men bara för att det är lugn o ro betyder det ju inte att man inget gör. Jag har fyllt  stora almanackan med datum som inte får glömmas bort och så är det packat väskor för gympa*2 och friluftsdag med skridskoåkning och en väska med badkläder för simskola och en träningsväska för mamma själv!

Ikväll måste det skrivas lite mail och så ska jag försöka sova några timmar innan den nya jobbveckan startar. Jag har alltid lite söndagsångest, inte för att jag inte längtar till jobbet utan för att jag äääälskar att vara hemma. Tror inte jag är ensam om att känna det så.

Vi har skypat lite med Andreas idag också för nu tar det nog två dygn innan vi kan säga hej till varandra igen. Märkligt, märkligt men snart är det en vana också.

Vi har så fina vänner som ställer upp för oss på alla möjliga sätt och jag är så tacksam att ni finns, kramar till er alla.

Nu ska jag göra de sista måstegöra grejerna och sen ska jag kolla på en film.


Puss o kram till er alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar